by Jim
21 Μαΐου 2014

Σε ρυθμούς ανάπτυξης 25% το Ηλεκτρονικό Εμπόριο B2C το 2013 στην Ελλάδα

4 out of 5 based on 3 user ratings

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για τις πληρωμές στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο B2C στην Ελλάδα. Η φετινή έρευνα ανέλυσε περίπου 2.300 ηλεκτρονικά καταστήματα και καταδεικνύει πως παρατηρείται μεγάλη αύξηση από το 2012 στα ποσοστά των ηλεκτρονικών καταστημάτων που προσφέρουν την δυνατότητα «πιστωτική κάρτα» και “Paypal”.

Τα ποσοστά αυτά δεν αντικατοπτρίζουν βέβαια την πραγματική αξία των on-line αγορών, όπου για παράδειγμα η τραπεζική
κατάθεση αντιπροσωπεύει πιθανόν λιγότερο από το 5-10% της αξίας συναλλαγών ενώ η αντικαταβολή παραμένει η κορυφαία πληρωμή για φυσικά προϊόντα στην Ελλάδα και αντιπροσωπεύει περίπου τα 2/3 της αξίας των on-line αγορών σε αυτή την κατηγορία προϊόντων που γίνεται φυσική παράδοση στο σπίτι/γραφείο.

Η έρευνα επίσης κατέγραψε τους τρόπους πληρωμών που χρησιμοποιούν οι Έλληνες on-line καταναλωτές, όπου το ενδιαφέρον είναι ο τρόπος πληρωμής που χρησιμοποιούν συνήθως. Στις πρώτες δύο θέσεις συμβαδίζουν πλέον η «αντικαταβολή» με την «πιστωτική κάρτα», στα ίδια περίπου ποσοστά έρχονται μετά η «χρεωστική κάρτα» και το “Paypal”. Τα υψηλά ποσοστά της αντικαταβολής εξηγούνται από τον ιδιαίτερα υψηλό προβληματισμό των Ελλήνων on-line αγοραστών για θέματα ασφαλείας.

Η έρευνα δείχνει, επίσης, ότι οι on-line αγοραστές αναδεικνύονται σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό και ενδιαφέρον κοινό για τις Ελληνικές τράπεζες αφού η συντριπτική τους πλειοψηφία (75%) χρησιμοποιεί e-banking υπηρεσίες (από το 66% το 2011).

Αναλυτικα η έρευνα

Το 35% των χρηστών Internet στην Ελλάδα (περίπου 2.2εκ) έκανα τουλάχιστον μια αγορά προϊόντος / υπηρεσίας on-line. Παρά το ότι η on-line αγορά κινήθηκε με 25% ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το 2012, ακόμη παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, αφού η αντίστοιχη Ευρωπαϊκή αγορά θα φθάσει τα €350 δις με το 70% των χρηστών Internet να αγοράζουν on-line.

Αυτό δείχνει και την προοπτική της Ελληνικής αγοράς που από τα €3.2 δις μπορεί κάτω από προϋποθέσεις να φθάσει τα επόμενα χρόνια τα €6 δις.

Πόσες φορές αγοράσατε μέσω Internet το A' Εννεάμηνο του 2013 τα παρακάτω προϊόντα / υπηρεσίες;

Πόσες φορές αγοράσατε μέσω Internet το A' Εννεάμηνο του 2013 τα παρακάτω προϊόντα / υπηρεσίες;

Τα κύρια χαρακτηριστικά των Ελλήνων on-line καταναλωτών είναι:

  1. Έχουν μια σχετική πλέον εμπειρία 5,5 ετών κατά μέσο όρο on-line αγορών. Το 18% ξεκίνησε τις on-line αγορές το 2013 που δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξη της αγοράς το 2013 σε σχέση με το 2012.
  2. Η μέση αξία των on-line συναλλαγών κυμάνθηκε στα €1500 με την μερίδα του λέοντος να την παίρνουν η αγορά υπηρεσιών όπως: ταξιδιωτικές υπηρεσίες (αγορά εισιτηρίων), διανομή σε καταλύματα, ασφάλειες αυτοκινήτων, τηλεπικοινωνιακές
  3. υπηρεσίες, εισιτήρια για εκδηλώσεις.
  4. Το 40% θα αυξήσουν τις on-line αγορές τους το 2014, ενώ λόγω της οικονομικής κρίσης το 20% θα τις μειώσει
  5. Η σημασία του διαδικτύου στις αγορές συνολικά φαίνεται και από το γεγονός ότι για τους on-line αγοραστές το 40% των αγορών σε φυσικά καταστήματα / εταιρίες γίνεται αφού γίνει σοβαρή διερεύνηση / έρευνα και σύγκριση τιμών στο Διαδίκτυο.
  6. Μόνο το 60-65% των συνολικών on-line αγορών κατευθύνεται σε Ελληνικά sites.
  7. Αυτό καταδεικνύει και την προοπτική των Ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων κάτω από προϋποθέσεις στο μέλλον, αφού το αντίστοιχο νούμερο στην Ευρώπη είναι κοντά στο 90%.
  8. Οι Έλληνες on-line αγοραστές συνήθως αγοράζουν από 4-5 Ελληνικά sites και 3-4 ξένα sites.

Το σχήμα καταγράφει τα ποσοστά των Ελλήνων on-line αγοραστών που έκαναν τουλάχιστον μια on-line αγορά (από Ελληνικό ή ξένο site) το πρώτο εννεάμηνο του 2013 στις συγκεκριμένες γνωστές κατηγορίες προϊόντων υπηρεσιών. Τα βασικά συμπεράσματα είναι:

  1. Σε σχέση με το 2012 όλες σχεδόν οι κατηγορίες είχαν μεγαλύτερα ποσοστά των on-line αγοραστών να αγοράζουν κάτι.
  2. Οι κατηγορίες που είχαν την μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2013 είναι διαμονή σε καταλύματα (λόγω πολλών sites που προσφέρουν τις υπηρεσίες αυτές αλλά και της μείωσης του σχετικού budget των καταναλωτών που ψάχνουν ευκαιρίες στο Internet), ει σιτήρια για εκδηλώσεις (πλέον υπάρχουν πολύ καλές υπηρεσίες που προσφέρονται με ασφάλεια από εταιρίες), υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (όλοι οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί προσφέρουν προχωρημένες υπηρεσίες on-line στους πελάτες τους που φθάνουν μέχρι και προσωποποιημένες), ασφάλειες (είναι πλέον η κύρια στρατηγική όλου του κλάδου λόγω της εισόδου δυναμικών νέων on-line εταιριών), είδη φαρμακείου (λόγω της εμπλοκής πολλών φαρμακείων στο ψηφιακό κανάλι και τις ευκαιρίες στις τελικές τιμές για βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής και ΜΗΣΥΦΑ).
  3. Παρ’ ότι για τα φυσικά προϊόντα υπήρχαν πολύ περισσότερες παραγγελίες από ότι για τις υπηρεσίες, οι τελευταίες είχαν πολύ μεγαλύτερη χρηματική αξία.

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το εμπιστεύεσθε και σας κερδίζει ως πελάτη όταν:

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το εμπιστεύεσθε και σας κερδίζει ως πελάτη όταν:

Όσον αφορά τους λόγους που οι Έλληνες on-line καταναλωτές εμπιστεύονται και αγοράζουν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, τα συμπεράσματα είναι:

  • Οι πρώτοι τρείς λόγοι σχετίζονται με την ασφάλεια / πιστοποίηση που σχετίζεται με την έλλειψη εμπειρίας για αγορές από απόσταση αλλά και την “δυσπιστία” που εκφράζει τα τελευταία χρόνια γενικά ο Έλληνας καταναλωτής για τις αγορές του.
  • Παρ’ όλα αυτά το 60% πιθανόν ή σίγουρα θα αγόραζε από ένα on-line κατάστημα ακόμα και αν δεν κάλυπτε τα παραπάνω κριτήρια αλλά είχε χαμηλές τιμές και καλές προσφορές.

Πηγή: Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. - See more at: http://www.eltrun.gr/e-commerce-survey-2013/#sthash.DMRsybV0.dpuf

Λογισμικό & Internet

Add comment


Παρακαλούμε συμπληρώστε τα πεδία που σημειώνονται με *

Title:*


E-mail:
Θα χρησιμοποιήσουμε το email σας για να σας ενημερώσουμε για ενδεχόμενες απαντήσεις στα σχόλια σας.


Comment:*


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Γράψτε τους 3 χαρακτήρες που βλέπετε στο πλαίσιο.







Σχόλια

Δεν υπάρχει εγγραφή